Egy repülő kamera a Snap, a leginkább a Snapchat nevű fotómegosztó alkalmazásáról ismert Snap legújabb kiadványa.
A Pixy nevű kis sárga drónt a vállalat “szabadon repülő segédként” írja le, amely segíthet az embereknek szelfibot nélkül szelfit készíteni.
A kütyü Franciaországban és az Egyesült Államokban kapható, ahol a törvények enyhébbek a drónok használatával kapcsolatban, mint az Egyesült Királyságban.
A vállalat igyekszik lépést tartani a többi tech óriással, mivel számos közösségi médiaóriás növeli hardveres és kiterjesztett valóság (AR) kínálatát.
A Pixy önállóan működik, repülés közben videót készít, amelyet aztán vezeték nélkül továbbít és elment az alkalmazásban.
A repülés végén a szelfi drón a tenyeredben landol.
Bár a Snapchat nem kap akkora figyelmet, mint más közösségi hálózatok, például a Facebook vagy a Twitter, annak ellenére továbbra is rendkívül népszerű.
A Snapchatnek a vállalat szerint 300 millió napi aktív felhasználója van világszerte. Azt is állítja, hogy több mint 20 országban a 13-34 évesek több mint 75%-át eléri.
A Snapchat ismert a telefonokon található AR “lencséiről”, amelyek művészetet helyeznek el a szelfiken, vagy különböző módon torzítják az élő képet.
2016-ban a Snap bevezette a kamerával felszerelt szemüveget, amelyet Spectacles néven értékesítettek, és amely továbbfejlesztette a magával ragadó kiterjesztett valóság élményét.
A Snapchat vezérigazgatója, Evan Spiegel azt jósolta, hogy a Spectacles egy nap olyan mindenütt jelen lesz, mint a mobiltelefonok – de a vállalat 2017-ben közel 40 millió dollárt veszített az eszközön, “elsősorban a felesleges készlettartalékokkal és a készletvásárlási kötelezettségvállalások törlési költségeivel összefüggésben”.
A vállalat azóta elindította a Spectacles frissített AR verzióját, de még nem kapható.
Eközben nagy reményeket fűznek a Pixyhez, mivel az ipar és a nagyközönség egyre inkább elfogadja a drónokat.
A Nationwide Drones ügyvezető igazgatója, Owen Jenkins a BBC-nek elmondta: “A drónok használata már elterjedt a médiában, a filmezésben, a földmérésben és az ellenőrzésben.
“Csak arra lehet számítani, hogy a személyes drónok mindennapossá válnak a társadalomban.
“Ha kicsi, könnyű és lassú, akkor nagy valószínűséggel nem okoz kárt vagy sérülést. Nem értem, miért ne ezek lennének a következő okostelefon-boom.”

Jenkins úr aggodalmát fejezte ki amiatt, hogy a Pixy nem rendelkezik közvetlen vezérlővel, de mivel az eszköz csak 101 grammos és zárt propellerekkel rendelkezik, nem valószínű, hogy kárt okozna, még akkor sem, ha elszabadulna.
“Kényelmesen a 250 grammos határérték alatt van, ahol a felhasználói törvények kezdenek érvénybe lépni” – mondta.
A Snap szerint az olyan termékekre, mint a Pixy, “helyi, állami és szövetségi törvények vonatkoznak arra vonatkozóan, hogy ki, hogyan és hol repülhet velük” – és arra kérik a felhasználókat, hogy figyeljenek a vonatkozó dróntörvényekre.
Will Harford, a CloudVisual fotográfiai igazgatója azt javasolja, hogy a Snapchat integráljon többválasztós kérdéseket, amelyekre a felhasználónak válaszolnia kell, mielőtt a Pixy először repülhet – így a felhasználók tisztában vannak a helyi dróntörvényekkel.
“Sajnos ez a kis drón túl kicsi ahhoz, hogy olyan hardvert hordozhasson, amely tudja, hol nem szabad repülnie, így a felhasználóra hárul a feladat, hogy ismerje és betartsa a szabályokat” – mondta a BBC-nek.
Annak ellenére, hogy a könnyű drónokra nem vonatkoznak a nehezebb társaiknál szigorúbb szabályok, Harford úr arra figyelmeztet, hogy használatuk során továbbra is “józan észt” kell alkalmazni.
“Nagyon rossz ötlet lenne egy repülőtéren használni, ahol a drónok repülése illegális, függetlenül a súlyától.”
“A követő üzemmóddal rendelkező drónok akkor engedélyezettek, ha a drón 50 méteren belül marad.
“A legtöbb drónhasználónak regisztrálnia kell magát nálunk, mint drónüzemeltető és -repülő, de ha egy drón játéknak minősül, akkor ezek mentesülnek, de a felhasználóknak továbbra is be kell tartaniuk a Dronecode-ot.”

A Pixy elindítása a Meta első hardverüzletének megnyitásával egy időben történik, ahol a Facebook és más nagy technológiai cégek eszközeit mutatja be.
A Meta üzlet május 9-én nyitja meg kapuit a kaliforniai Burlingame-ben – olyan termékekkel, mint a Ray-Ban AR szemüveg, a Portal okoskamera, a Quest és a Beat Saber.
“Nem áruljuk a metaversumot a boltunkban, de remélhetőleg az emberek bejönnek és kisétálnak, hogy egy kicsit többet tudjanak arról, hogy a termékeink hogyan segítik őket csatlakoztatni hozzá” – mondta Martin Gilliard, a Meta Store vezetője a cég honlapján közzétett nyilatkozatában.
A lépés a vállalat virtuális valóságba és a metaversusba való befektetésének további elkötelezettségét jelenti.