A hirdetések szinte biztosan jönnek a Netflixre… és hamarabb, mint gondoltad volna.

A Netflix valószínűleg 2022 végéig bevezet egy reklámokkal támogatott előfizetési szintet – derült ki tegnap (május 9.).

A The New York Times beszámol arról, hogy a Netflix vezetői elmondták alkalmazottaiknak, hogy remélik, hogy az év végéig bevezetik az alacsonyabb költségű, reklámokkal támogatott csomagot, amit gyors megvalósítás keretében valósít meg a streaminszolgáltató.

A dolgok nagyon gyorsan történnek a Netflix számára, mivel március elején a vállalat pénzügyi igazgatója, Spencer Neumann csak annyit mondott, hogy “soha nem mondhatod, hogy soha”, amikor a Netflixen történő reklámok bevezetésének ötletéről kérdezték, és olyan messzire ment, hogy tisztázta, hogy a lépés “nem szerepel a márka terveiben jelenleg”.

Április 20-án egy eredmény beszámoló során Reed Hastings, a Netflix vezetője elárulta, hogy a streaming szolgáltatás “elég nyitott” a reklámokkal támogatott szint lehetőségére.

Ez azután történt, hogy korábban azt mondta, hogy a Netflix “a következő egy-két évben kitalálhatná a reklámokkal támogatott kínálatot”.

A “teljesen nyitott” mostanra úgy tűnik, hogy “biztosan megtörténik”, és a Neumann-féle “nem most” úgy néz ki, hogy csak októberig tart…

A hír egy időben érkezett azzal, hogy megerősítették, hogy a Netflix az év végén megkezdi a jelszómegosztás visszaszorítását.

A streaming-óriás azért lép, hogy növelje bevételeit. Április végén jelentette be, hogy 2022 eleje óta 200 000 előfizetőt veszített, és ennek következtében több mint 50 milliárd dollárral csökkent az értéke.

A bejelentés nyomán a Netflix egy sor műsort töröl, számos fejlesztés alatt álló projektjét parkoló pályára tett, köztük Harry herceg és Meghan Markle egyikét, és bezárja a Tudumot, a streaming óriás szerkesztőségi jelenlétét.

A reklámokkal támogatott, alacsonyabb árú szint nem forradalmi ötlet egy előfizetéses szolgáltatás esetében. A Hulu, az HBO Max, a Paramount Plus és a Peacock már csinálja, és a Disney Plus idén hozza be ezt a lehetőséget, a meglepetés oka az, hogy a Netflix vezetői hetekkel ezelőtt még határozottan állították, hogy ez csak egy ötlet…

Van egy kis pánik. Ez így van rendjén. A Netflix szemléletváltása gyors volt, és a jelszómegosztás elleni új szigorítással párosulva ez azt sugallja, hogy a vállalat némiképp össze van zavarodva.

Az előfizetők számára olcsóbb lehetőséget biztosítani soha nem rossz dolog, és sokkal jobb, mint pénzt megtakarítani az alkalmazottak elbocsátásával és a műsorok törlésével.

Úgy tűnik, hogy a Netflix számára a dolgok nagyon gyorsan történnek, minden napra jut valami új dráma és ez a bejelentés nem segít a dolgokon.

Egy nyugodt időszak és talán néhány műsorújítás segítene. Várjunk és meglátjuk…

forrás

Szólj hozzá!

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>