A Netflix valószínűleg 2022 végéig bevezet egy reklámokkal támogatott előfizetési szintet – derült ki tegnap (május 9.).
A The New York Times beszámol arról, hogy a Netflix vezetői elmondták alkalmazottaiknak, hogy remélik, hogy az év végéig bevezetik az alacsonyabb költségű, reklámokkal támogatott csomagot, amit gyors megvalósítás keretében valósít meg a streaminszolgáltató.
A dolgok nagyon gyorsan történnek a Netflix számára, mivel március elején a vállalat pénzügyi igazgatója, Spencer Neumann csak annyit mondott, hogy “soha nem mondhatod, hogy soha”, amikor a Netflixen történő reklámok bevezetésének ötletéről kérdezték, és olyan messzire ment, hogy tisztázta, hogy a lépés “nem szerepel a márka terveiben jelenleg”.
Április 20-án egy eredmény beszámoló során Reed Hastings, a Netflix vezetője elárulta, hogy a streaming szolgáltatás “elég nyitott” a reklámokkal támogatott szint lehetőségére.
Ez azután történt, hogy korábban azt mondta, hogy a Netflix “a következő egy-két évben kitalálhatná a reklámokkal támogatott kínálatot”.
A “teljesen nyitott” mostanra úgy tűnik, hogy “biztosan megtörténik”, és a Neumann-féle “nem most” úgy néz ki, hogy csak októberig tart…
A hír egy időben érkezett azzal, hogy megerősítették, hogy a Netflix az év végén megkezdi a jelszómegosztás visszaszorítását.
A streaming-óriás azért lép, hogy növelje bevételeit. Április végén jelentette be, hogy 2022 eleje óta 200 000 előfizetőt veszített, és ennek következtében több mint 50 milliárd dollárral csökkent az értéke.
A bejelentés nyomán a Netflix egy sor műsort töröl, számos fejlesztés alatt álló projektjét parkoló pályára tett, köztük Harry herceg és Meghan Markle egyikét, és bezárja a Tudumot, a streaming óriás szerkesztőségi jelenlétét.
A reklámokkal támogatott, alacsonyabb árú szint nem forradalmi ötlet egy előfizetéses szolgáltatás esetében. A Hulu, az HBO Max, a Paramount Plus és a Peacock már csinálja, és a Disney Plus idén hozza be ezt a lehetőséget, a meglepetés oka az, hogy a Netflix vezetői hetekkel ezelőtt még határozottan állították, hogy ez csak egy ötlet…
Van egy kis pánik. Ez így van rendjén. A Netflix szemléletváltása gyors volt, és a jelszómegosztás elleni új szigorítással párosulva ez azt sugallja, hogy a vállalat némiképp össze van zavarodva.
Az előfizetők számára olcsóbb lehetőséget biztosítani soha nem rossz dolog, és sokkal jobb, mint pénzt megtakarítani az alkalmazottak elbocsátásával és a műsorok törlésével.
Úgy tűnik, hogy a Netflix számára a dolgok nagyon gyorsan történnek, minden napra jut valami új dráma és ez a bejelentés nem segít a dolgokon.
Egy nyugodt időszak és talán néhány műsorújítás segítene. Várjunk és meglátjuk…